Skicka en trevlig sommarkampanj

Gör en sommarkampanj för era kunder

Låt oss inför sommaren skapa en trevlig sommarkampanj för era kunder. Vi gör en digital och automatiserad kampanj där kunden kan aktiveras med att få göra en aktivitet med en överaskningsgåva samtidigt som ni kan passa på att ställa en eller fler frågor med olika svarsalternativ vilket kan ge er uppdaterad insikt om era kunder.

Bring sommarkampanj producerad av PÅ Media

Case med Bring
Inför en sommar skapade vi en marketing automation-kampanj åt Bring. Den skickades ut till deras kunder som kunde gå in på sin personliga landningssida. Genom att klicka på ett av paketen i layouten slumpades en gåva fram. Bring kunde samtidigt ställa en viktigt fråga om logistiktjänster på landningssidan till sina kunder. Gåvan skickades sedan smidigt som ett sms. Allt blev en lyckad och uppskattad kampanj hos kunderna samtidigt som Bring fick lite mer insikter om kundernas kommande logistikbehov.

PÅ Media är den nya tidens produktions- och kommunikationsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. PÅ Media producerar datadriven flerkanalskommunikation som Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. För övrigt har PÅ Media varit verksamt sedan år 2000.

Vill ni komma i kontakt med PÅ Media går det bra att ringa Thomas Pall på telefonnummer 08-599 080 51 eller via formuläret så återkopplar vi till dig.

Skapa bra innehåll för marketing automation – Seminariet hos Swedma

Frukostseminarium – Skapa bra innehåll för marketing automation

För att marketing automation ska lyckas krävs ”bra” innehåll. Men vad är ”bra” innehåll, och vilka tekniker kan användas för att väcka verkligt intresse? Det berättade PÅ Media på Swedmas frukostseminarium torsdagen den 16 februari. PÅ Media delade då med sig av exempel på innehåll som engagerar och tips på hur det skapas Ladda hem presentation från seminarium

PÅ Media är en produktions- och kommunikationsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. PÅ Media producerar datadriven flerkanalskommunikation som Marketing Automation och har gjort det sedan 2009.
Vill ni komma i kontakt med PÅ Media går det bra att ringa Thomas Pall på telefonnummer 08-599 080 51 eller via formuläret så återkopplar Thomas till dig.


Frukostseminarium – Skapa bra innehåll för marketing automation

Frukostseminarium – Skapa bra innehåll för marketing automation
För att marketing automation ska lyckas krävs ”bra” innehåll. Men vad är ”bra” innehåll, och vilka tekniker kan användas för att väcka verkligt intresse? Det får ni veta om ni besöker Swedmas frukostseminarium torsdagen den 16 februari. PÅ Media delar då med sig av exempel på innehåll som engagerar och tips på hur det skapas. Läs mer och för anmälan till seminarium

PÅ Media är den nya tidens produktions- och kommunikationsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. PÅ Media producerar datadriven flerkanalskommunikation som Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. För övrigt har PÅ Media varit verksamt sedan år 2000.

Och vinnaren är…

Grattis Anneli Juringe på Orion Pharma!
Anneli hade rätt på alla frågor och gissade också rätt på antal godisbilar (187 st) och vinner därmed en sprillans ny vit iPad Mini. Det är många som har tävlat vilket vi är glada för och det betyder även att Stockholms Stadsmission får ett trevligt tillskott. Gå vidare och läs mer för att ta del av de rätta svaren, vilka som fick bonusvinsterna. Vi berättar även mer om tävlingen samt visar spännande statistik från aktiviteten. Läs mer

HjartaBig

palogo-2
PÅ Media är den nya tidens kreativa produktionsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. Vi finns med eget tryckeri och storformatsproduktion i Stockholm. Vi levererar datadriven flerkanalskommunikation som Crossmedia Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. PÅ Media har för övrigt varit verksamt sedan år 2000.

PÅ Media investerar strategiskt i content marketing

PÅ Media investerar strategiskt i content marketing
PÅ Media gör en strategisk rekrytering med content marketing i fokus. För att hjälpa våra kunder ännu bättre inom Marketing Automation och andra uppdrag så har vi rekryterat en ny stjärna som är Art director och Content Strategist. Hen kommer från en digital byrå som finns i Stockholm och Malmö. Den 1 december 2016 kan vi presentera vår nya stjärna. PÅ Media kommer att framgent erbjuda strategi, idéarbete, utbildning och löpande produktion inom content marketing. Läs mer content marketing

palogo-2

PÅ Media är den nya tidens kreativa produktionsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. Vi finns med eget tryckeri och storformatsproduktion i Stockholm. Vi levererar datadriven flerkanalskommunikation som Crossmedia Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. PÅ Media har för övrigt varit verksamt sedan år 2000..


Tio tips om Marketing Automation

Tio tips om Marketing Automation

Vi märker tydligt att Marketing Automation är högaktuellt och vill dela med oss av våra erfarenheter då vi har levererat Crossmedia Marketing Automation ända sedan 2009.

Kombinera flera kanaler
En del upplever att det kan vara svårt att nå sina kunder och ännu svårare att få kunden att agera på deras budskap. Det är inte ovanligt att man använder endast e-post som kanal och får allt svårare att nå framgång. Lösningen är att kombinera flera kanaler med Crossmedia Marketing Automation. Om du lägger till fler kanaler i din Marketing Automation-aktivitet, får du ett bättre gensvar från dina mottagare. Personaliserat tryck som driver in trafik via en PURL (personlig länk) till personlig landningssida, SMS-kommunikation, sociala medier som LinkedIn och Facebook samt till och med klassisk telemarketing är exempel på olika kanaler som utökar chanserna att nå dina potentiella kunder. Har man en enda Marketing Automation-lösning som kan hantera ovan nämnda kanaler så sker alla smarta kopplingar mellan kanalerna automatiserat och du kan följa aktiviteten från ett och samma verktyg. Det är det som är tanken med Crossmedia Marketing Automation.

Var personlig i dina aktiviteter
Automatiserat är inte samma som opersonligt – tvärtom. Marketing Automation-verktyg ger stora möjligheter att anpassa avsändaren till rätt mottagare så att det blir extra personligt. Se till att din databas matchas med rätt kundansvarig på ert företag till rätt mottagare hos er kund. Då kan du bygga kommunikation som är mer personligt riktad. Katalogisera databasen utifrån dina kunders olika personas för att kunna ge den mest relevanta informationen för varje unik mottagare.

Eget system eller inte?
Innan du tar beslut att köpa in ett eget system – fundera på om det kan vara en god idé att prova på att anlita en duktig leverantör av Marketing Automation-tjänster istället för att driva en egen lösning. Det ligger en stor utmaning att göra en egen resa inom Marketing Automation. Vilket du än väljer så är det en stor trygghet i att alliera dig med ett duktigt och erfaret tjänsteföretag inom Marketing Automation. Att ta hjälp av någon som gjort det förut påskyndar både läroprocessen och din framgång. Man kan även använda sitt eget system till vissa aktiviteter och samtidigt ha en duktig och erfaren leverantör för andra aktiviteter som är bättre lämpade för att hantera i större och bredare system. En sådan leverantör kan även vara till hjälp strategiskt, kreativt, byggtekniskt samt ha driftansvar.

Strategi
Sätt upp en strategi för hur du vill använda Marketing Automation. Dela gärna upp strategin i delmål som är rimliga med hänsyn till resurser som finns att tillgå och övriga aktiviteter ni planerar att genomföra. Om du vill få upp farten i din satsning, lägg med en budget för att samarbeta med en leverantör av Marketing Automation-tjänster.

Starta enkelt och skala upp över tid
Marketing Automation blir bäst när man arbetar långsiktigt. Man måste arbeta så att det blir hanterbart och ta lärdom hela tiden. Med tiden får du erfarenhet och förstår hur just din målgrupp reagerar på kommunikation i de olika kanalerna – tryck, mail, sms med flera. Du kan även se vilket content som passar bäst för olika mottagare och målgrupper. Marketing Automation är inte bara en resa för er organisation utan även för era kunder och prospects.

Få med dig säljavdelningen
En av de stora styrkorna med bra Marketing Automation-aktiviteter är att det skapas bra leads. Men om ni inte tar vara på dem tappar ni poängen. Ett tips är att involvera sälj i vad som går att göra med Marketing Automation. Bjud gärna in dem till en workshop där ni diskuterar hur ni bäst utnyttjar verktyget. Få med fler på tåget med andra ord.

Mål och syfte
Alla aktiviteter du ska genomföra måste ha mål och syfte innan du startar upp ett Marketing Automation-projekt. Utan detta tappar du lätt fokus och du spiller tid och pengar i onödan.

Skissa på papper och arbeta gärna i grupp
Skissa flitigt på papper och lufta alla idéer när du ska skapa flödesschema och storyboard. Var gärna flera personer som hjälps åt att kreativt skapa de olika stegen tillsammans. Det föds många goda ideér i en grupp. Den smartaste i gruppen är gruppen 🙂

Testa och testa igen
När du har byggt ett flöde för en aktivitet – gå aldrig live innan du har testat och testat igen. Låt gärna personer som inte har varit involverade i aktiviteten gå igenom det tänkta flödet när det är läge för testkörning. Det är lätt att bli ”hemmablind” och en utomstående kan upptäcka saker man själv inte lagt märke till. Det finns exempel där man har missat någon liten detalj för att man har haft för bråttom att gå live. Det kan ge en mycket tråkig överraskning.

Att bygga upp er databas
Det finns många sätt att bygga upp er databas. Om ni har ett CRM på företaget så har du självklart tillgång till era kunder och prospekts, men du kan även köpa in listor från företag som säljer adressregister. Tänk till noga på era urval före köpet och hur du kan dra nytta av urvalen i er kommunikation. Marketing Automation-verktyget ger stora möjligheter att anpassa budskapet för olika mottagare. Ta reda på vilka regler som finns för användning – många vill att ni ska ange dem som adresskälla om du ska skicka till exempel ett tryckt DR.

Ett kostnadseffektivt sätt att bygga upp er databas är att skapa just en Marketing Automation-aktivitet i form av exempelvis en tävling. På tävlingssidan ber du den tävlande att registrera sig och på så vis samlar du in värdefull data. Tänk på att i tävlingsvillkoren tydligt informera hur ni kommer att använda datan för framtida marknadsaktiviteter. En sådan aktivitet passar bäst för dig som ska ha ett event eller ställa ut på en mässa. Eller varför inte i ett affärscentrum eller liknande, där du kan dela ut tävlingsinformation och ha tävlingsbudskapet på skärmar eller rollups? En lockande vinst motiverar mottagaren att ta sig tiden att tävla. Att ha med välgörenhet och att ni skänker pengar för varje tävlande kan även vara en god idé. Men det kräver att ni har kommunicerat med en välgörenhetsorganisation om upplägget.

PÅ Media är den nya tidens kreativa produktionsbyrå och kommunikationsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. PÅ Media producerar datadriven flerkanalskommunikation som Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. För övrigt har PÅ Media varit verksamt sedan år 2000.

PÅ Media AB Logotyp

PÅ Media konferens 2016 på Villa Sandudden

I en avslappnande miljö nära naturen var vårt trevliga team på underbara Villa Sandudden som ligger på Värmdö i Stockholm. Vi hade två dagar med skoj och arbetade med uppgifter för att innovativt utveckla vår organisation för framtiden. Företaget Alliera med duktiga Ulf Larsson och Göran Lööv var på plats för att utbilda PÅ Medias team på bästa sätt. Laserpistol-skytte och drönarflygning var två uppskattade aktiviteter.

Se bilder från konferensen klicka här
Se vår egen drönar-film från konferensen klicka här

IMG_3335

Om Villa Sandudden
Villa Sandudden är en konferensanläggning i Stockholms skärgård som erbjuder en fantastisk upplevelse utöver det vanliga med modern teknik i en avslappnande miljö där land möter hav. Villa Sanduddens erbjuder i det närmaste obegränsade möjligheter. Här har Greta Garbo badat i den mysiga bryggbastun. August Strindberg hyrde det äldsta huset som skrivarstuga. Villa Sandudden är en skärgårdsby bestående av sju olika hus. Byggt med fina material i hög kvalité. Vackert herrgårdsgula med vita knutar, stora glasfronter och terrasser vända mot havet som ger husen karaktär. Besök Villa Sanduddens hemsida
IMG_3372
IMG_3374

palogo-2

Ny leveranskartong för trycksaker hösten 2016

PÅ Media har skapat en ny layout för leveranskartong av trycksaker inför hösten 2016. Den nya layouten ska bidra till att tydligare förmedla våra tjänster som är indelade i fyra huvudområden. Områdena är Print, Creative, Crossmedia och Solutions.

PÅ_omrade

Vi har även valt svart bottenfärg på kartongen precis som mycket av vårt övriga marknadsmaterial ser ut. Tack vare vår duktiga leverantör Alos kunde vi få denna kraftiga well-låda med djup svart bottenfärg i fyrfärg och med fin lack. Det är viktigt för oss att lådan förmedlar vår höga kvalité och ambition med allt vi gör från tryck till digital produktion.

palogo-2

PÅ Media Open 2016 – årets trevligaste event!

Fore
Fredagen den 10 juni gick den 12:e upplagan av PÅ Media Open på fina Salems GK. Ett femtiotal personer hade samlats tidigt på morgonen för att äta frukost inför dagens event bestående av golf och happenings. Det var personal från PÅ Media, kunder och partners/sponsorer. Eventet avslutades med en god lunch och prisutdelning. Stort tack till alla som var på plats och gjorde PÅ Media Open 2016 till Årets trevligaste event!

Det var många fina utslag på hål 1

Det var många fina utslag på hål 1

En av PÅ Medias partners som hade en happening på hål 4

En av PÅ Medias partners Simon&Simon hade en happening på hål 4

På hål 7 fick man möta Robin 10 i år i duellen "Bättre än en fjärdeklassare"

På hål 7 fick man möta Robin 10 år i duellen ”Bättre än en fjärdeklassare”

Glada golfare på hål 7 tillsammans med Rasmus från PÅ Media

Glada golfare på hål 7 tillsammans med Rasmus från PÅ Media och utmanaren Robin 10 år

Smiling Faces hade en glad paus på hål 10

PÅ Medias partner Smiling Faces hade en glad paus på hål 10

PÅ Media Opens egna vatten och energidryck

PÅ Media Opens svalkande vatten och energidryck

Ett glatt gäng på hål 8

Ett glatt gäng på hål 8

Det fanns massor av skratt och trevliga samtal

Det fanns massor av skratt och trevliga samtal

Taktiksnack före putt-tävling

Taktiksnack före putt-tävling

Ett generöst prisbord med många priser och fina goodiebags till alla deltagare

Ett generöst prisbord med många priser och fina goodiebags till alla deltagare, alla är vinnare på PÅ Media Open!

En stolt och glad Thomas Palmqvist från Tryckbolaget

2016 års vinnare, en stolt och glad Thomas Palmqvist från Tryckbolaget

FB_Open

Resultat
Vinnare: Thomas Palmqvist 36p
Andra plats: Mikael Chang 34p
Tredje plats: Jonas Elgered 33p

Närmast flagg: Johan Lundvall, 7,3 m
Longest Drive: Timothy Forni, 250 m i motvind 🙂

Vinnare i putting-tävlingen: Mikael Pettersson, 16 slag (särspel med Rolf Gehlin, 16 slag)

Stort tack till våra kära partners/sponsorer
Sponsorer

 

Har du frågor om PÅ Media Open eller är kund och vill vara med nästa år, hör av dig till oss

palogo-2

1 2 3 6