Ny leveranskartong för trycksaker hösten 2016

PÅ Media har skapat en ny layout för leveranskartong av trycksaker inför hösten 2016. Den nya layouten ska bidra till att tydligare förmedla våra tjänster som är indelade i fyra huvudområden. Områdena är Print, Creative, Crossmedia och Solutions.

PÅ_omrade

Vi har även valt svart bottenfärg på kartongen precis som mycket av vårt övriga marknadsmaterial ser ut. Tack vare vår duktiga leverantör Alos kunde vi få denna kraftiga well-låda med djup svart bottenfärg i fyrfärg och med fin lack. Det är viktigt för oss att lådan förmedlar vår höga kvalité och ambition med allt vi gör från tryck till digital produktion.

palogo-2

PÅ Media Open 2016 – årets trevligaste event!

Fore
Fredagen den 10 juni gick den 12:e upplagan av PÅ Media Open på fina Salems GK. Ett femtiotal personer hade samlats tidigt på morgonen för att äta frukost inför dagens event bestående av golf och happenings. Det var personal från PÅ Media, kunder och partners/sponsorer. Eventet avslutades med en god lunch och prisutdelning. Stort tack till alla som var på plats och gjorde PÅ Media Open 2016 till Årets trevligaste event!

Det var många fina utslag på hål 1

Det var många fina utslag på hål 1

En av PÅ Medias partners som hade en happening på hål 4

En av PÅ Medias partners Simon&Simon hade en happening på hål 4

På hål 7 fick man möta Robin 10 i år i duellen "Bättre än en fjärdeklassare"

På hål 7 fick man möta Robin 10 år i duellen ”Bättre än en fjärdeklassare”

Glada golfare på hål 7 tillsammans med Rasmus från PÅ Media

Glada golfare på hål 7 tillsammans med Rasmus från PÅ Media och utmanaren Robin 10 år

Smiling Faces hade en glad paus på hål 10

PÅ Medias partner Smiling Faces hade en glad paus på hål 10

PÅ Media Opens egna vatten och energidryck

PÅ Media Opens svalkande vatten och energidryck

Ett glatt gäng på hål 8

Ett glatt gäng på hål 8

Det fanns massor av skratt och trevliga samtal

Det fanns massor av skratt och trevliga samtal

Taktiksnack före putt-tävling

Taktiksnack före putt-tävling

Ett generöst prisbord med många priser och fina goodiebags till alla deltagare

Ett generöst prisbord med många priser och fina goodiebags till alla deltagare, alla är vinnare på PÅ Media Open!

En stolt och glad Thomas Palmqvist från Tryckbolaget

2016 års vinnare, en stolt och glad Thomas Palmqvist från Tryckbolaget

FB_Open

Resultat
Vinnare: Thomas Palmqvist 36p
Andra plats: Mikael Chang 34p
Tredje plats: Jonas Elgered 33p

Närmast flagg: Johan Lundvall, 7,3 m
Longest Drive: Timothy Forni, 250 m i motvind 🙂

Vinnare i putting-tävlingen: Mikael Pettersson, 16 slag (särspel med Rolf Gehlin, 16 slag)

Stort tack till våra kära partners/sponsorer
Sponsorer

 

Har du frågor om PÅ Media Open eller är kund och vill vara med nästa år, hör av dig till oss

palogo-2

PÅ Media söker en grafisk och digital Formgivare/Art Director

PÅ MEDIA SÖKER EN GRAFISK OCH DIGITAL FORMGIVARE/ART DIRECTOR

TJÄNSTEN ÄR TILLSATT, MEN SKICKA GÄRNA IN ERT CV FÖR KOMMANDE REKRYTERINGAR.

Är du idérik och brinner för grafisk och digital formgivning? Är du även kreativ ut i fingerspetsarna och kan tänka utifrån ett strategiskt och kommunikativt perspektiv? Har du intresse att arbeta aktivt i en Crossmedia Marketing Automation-plattform? Då kan det vara just dig vi söker!

Passar du in på följande?
• Relevant eftergymnasial utbildning, t.ex. inom media och kommunikation, grafisk formgivning, interaktionsdesign eller liknande
• Mycket goda kunskaper i InDesign och Photoshop
• Noggrann med detaljer och gillar att jobba i ett högt tempo
• Idérik och kreativ ut i fingerspetsarna
• Bekväm med att arbeta både med tryckt och digital kommunikation
• Glad och social person som kan arbeta både i ett team och individuellt
• Goda kunskaper i HTML och CSS är ett stort plus då du även kommer att arbeta i Crossmedia Marketing Automation-plattformen EFI Direct Smile
• Kunskaper i WordPress (eller annat CMS) är ett stort plus
Showroom_TeliaCrossmedia
Hos PÅ Media kommer du att arbeta både med tryckt och digital kommunikation.

Om PÅ Media AB
PÅ Media är en prisbelönad kreativ produktionsbyrå som erbjuder en helhet inom tryckt och digital kommunikation. Vi levererar datadriven flerkanalskommunikation som Crossmedia – Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. Vi finns i Stockholm och har eget tryckeri och storformatsproduktion. PÅ Media står för hög kvalitet, service, leveranssäkerhet och en tydlig miljöpolicy. Företaget är FSC®-certifierat av Rainforest Alliance och har varit verksamt sedan år 2000. Besök gärna PÅ Medias showroom

palogo-2

Nya www.prinero.se

Torsdagen den 25 maj lanserades webbshoppen www.prinero.se uppdatering 2.0. PÅ Media har byggt om och uppdaterat layout och funktionalitet med mera för webbshoppen prinero.se allt för att shoppen ska bli ännu mer kundvänlig och med bättre back end. Plattformen är WordPress och då med tillägget WooCommerce för E-Handel.
woocommerce_logo_Pamedia
Som tidigare är webbshoppen gjord med responsive web design, vilket gör det möjligt att anpassa samma webbplats utifrån vilken enhet du surfar med utan att behöva ta fram flera speciellt mobilanpassade sajter, bra för kundupplevelsen och CMS-användaren. Fördelarna blir bland annat lättare underhåll, bättre sökbarhet, bättre tillgänglighet och användarvänlighet.
NyaPrinero_Mobil2
Om Prinero
Prinero är en E-handelsbutik för event- och mässprodukter samt trycksaker som startade år 2013. Produkter som erbjuds är rollups, banderoller, vepor, mässväggar, trycksaker m.m. Prinero erbjuder kvalité och kända varumärken till bra priser. Miljöfokus på material och produktion är en viktig del. Prinero är en certifierad E-Handelsplats och Trygghets-cerifierad med rekommenderat företag av Reco.se.
Certifikat_prinero
NYAPRINERO2016_3

Det ska vara enkelt att handla trycksaker på webben. Prinero är ett online-tryckeri som erbjuder snabb produktion på allt inom tryck-, expo. och mässprodukter. Besök gärna www.prinero.se

prinero

 

palogo-2

För att kontakta PÅ Media om frågor ring 08-599 080 50

Marketing Automation – Telias massiva Crossmediakampanj

Produktionsbyrån PÅ Media i Stockholm är ett av få svenska företag som har en organisation och produktionsapparat som är anpassad för Crossmedia Marketing Automation. I hjärtat av verksamheten finns programvaruplattformen Directsmile – ett verktyg för att planera, genomföra och få återkoppling på personaliseringsfokuserade crossmediakampanjer. Detta skriver CAP&Design. Läs hela artikeln i CAP&Design då PÅ Media producerade Telias massiva Crossmediakampanj.

LÄS ARTIKEL KLICKA HÄR

cap-logo-r

CAP&Design är tidningen om grafisk kommunikation, formgivning och illustration. Vi skriver om de senaste trenderna, lyckade case, nya verktyg, inspirerande kreatörer och nyheterna i branschen.

palogo-2

 

 

 

Vinnarna i tävlingen är….

För ett tag sedan skickade vi ut en inbjudan till en tävling för kunder med flera. Nu är tävlingen avgjord och nedan hittar du de rätta svaren på frågorna och vinnaren av en ny Apple Watch. Vi har lagt till tre bonusvinster i form av biopresentkort, så det blir tre duktiga och glada vinnare till.

Grattis_Iwatch
Vi vill tacka alla 312 personer som har tävlat och därmed även bidragit till att PÅ Media kommer att skänka totalt 1 560 kr till Stockholms Stadsmission. Nyfiken på hur det gick i tävlingen?
Läs mer

logo_small

Stötta Stockholms Stadsmssion, klicka här

palogo-2

 

Marketing Automation är i ropet

Vi märker tydligt att Marketing Automation är i ropet på marknadsavdelningarna ute i landet. Samtidigt ser vi också att samma marknadsavdelningar känner sig låsta i system som endast kan kommunicera i en kanal – mail. Man försöker nå sina kunder i en kanal som redan är högt belastad med nyhetsbrev, orderbekräftelser och annan daglig korrespondens. Mail är en intressant kanal på många sätt, men baksidan är just att man är långt i från ensam.

Vad kan du göra för att förbättra dina möjligheter till att nå dina kunder? Vi anser att du bör välja spåret Crossmedia Marketing. Då tar du hjälp av fler kanaler att för att fånga mottagarens intresse. Naturligtvis använder vi oss av mail även här, men skillnaden är att du också kan kommunicera med trycksaker och SMS – allt personaliserat. Dessa kanaler kan du sedan kombinera som du vill när du ska skicka till exempel save the date, påminnelser och bekräftelser. SMS är en vanligt förekommande och mycket praktisk kanal för bekräftelser vid Event Automation. Vi ser en ökad frekvens av SMS i framtiden och det kommer att gå ganska snabbt. Mobiltelefonen har tagit över en stor del av den trafik som tidigare skedde i datorer – framför allt inom B2C, men snart är vi där även inom B2B.

Showroom_TeliaCrossmedia

Kunskapen, ideérna och tiden kan vara hinder inom Marketing Automation-området. Vi har framgångsrikt samarbetat med många av våra kunder inom Crossmedia Marketing sedan lång tid tillbaka, vi ser hinder som utmaningar. Om ditt företag har valt en strategi med datadriven kommunikation så är Crossmedia Marketing ett givet val. Vi ser att våra kunder gör stora vinster på sina marknadsavdelningar genom att nyttja kraften med automatiserade flöden. Det finns mycket du kan vinna på att ta steget in i Crossmedia Marketing/Marketing Automation och effektivisera, öka resultatet samt förenkla din marknadsföring och eventhantering.
showroom_BTH_crossmediainbjudan
Vi skulle kunna skriva flera spaltmeter om Crossmedia Marketing och Marketing Automation. Men det enklaste sättet att ta del av hur just ditt företag skulle kunna dra nytta av det är att boka ett möte med PÅ Media.

Välkomna att höra av er till oss, klicka här
Läs mer om Crossmedia Marketing

palogo-2

PÅ Media stöttar Äldrekontakt

PÅ Media har stöttat Äldrekontakt under deras insamlings-event ”Tillsammans mot Ensamhet” genom att ta fram programblad och en sponsorvägg. Eventet ägde rum i historiska lokaler på Strandvägen, där omkring 150 personer bjöds på drinkar och plockmat omgivna av insamlade objekt. Mia Rossling var värdinna medan Wille Crafoord stod för underhållningen och eftermiddagen avslutades med en slagauktion som Kaplan höll i till förmån för Sveriges ofrivilligt ensamma äldre. Under insamlings eventet samlades det in totalt 430 000 kronor, vilket är pengar som går till verksamheten med att starta upp nya fikagrupper.

Foto: Johanna Frenkel

Foto: Johanna Frenkel


Foto: Kent Hirsch

Foto: Kent Hirsch

ThomasPall
– Äldrekontakt gör en fantastisk insats för samhället och de äldre. Vi hjälper mer än gärna till för att stötta Äldrekontakt.
Thomas Pall VD och marknadschef på PÅ Media.

Om Äldrekontakt
Drygt hälften av alla över 85 år har ett mycket begränsat umgänge och många saknar en nära vän. Social isolering är det första steget i en snabbt accelererande negativ hälsospiral som leder till stora kostnader för samhället – och ett stort mänskligt lidande. Istället för att äldre i samma kvarter ska sitta ensamma och längta efter gemenskap, ordnar Äldrekontakt så att de får träffas över en fika hemma hos våra volontärer.
Aldrekontakt_volentar

Äldrekontakt främjar hälsa och välbefinnande hos äldre genom att bryta och förebygga social isolering. Vi är en volontärbaserad ideell förening som möjliggör för ensamboende äldre i samma område att lära känna varandra över en kaffe och bulle. Våra fikavärdar bjuder på fika, och våra volontärchaufförer ledsagar de äldre till och från fikat och finns med som stöd under träffen. De nya vännerna får sedan hjälp att träffas en gång i månaden, så länge de vill och kan vara med. Det kostar inget att vara med i Äldrekontakt.

Äldrekontakt startades 2008 och består idag av 40 grupper som träffas en gång i månaden på 14 orter runt om i landet. Våra 370 volontärer möjliggör för drygt 260 äldre gäster att få andra intryck än hemmets fyra väggar och möjligheten att träffas en gång i månaden.

Vill du bidra till att fler äldre får möjlighet att bryta sin sociala isolering?
Anmäl dig som volontär på www.aldrekontakt.se/volontar
Ge din gåva: PG 90 02 63-5 Swish 1239002635

Logotyp_AldreKontakt_RGB

 

PÅ Media AB Logotyp

Bisnode utnyttjar kraften i crossmedia

Bisnode utnyttjar kraften i Crossmedia Marketing & Event Automation. Bisnode-koncernens marknads- och kommunikationschef Pia Törnqvist inledde Grafkom i Stockholm genom att berätta hur man jobbar med en crossmedialösning från PÅ Media för att hantera sina event. Från början tog vi hand om allt själva och det blev inte så himla bra, berättar Pia. Vi visste inte vilka som anmält sig eller vilka som kom. Vi upplevdes som väldigt struliga av våra kunder.

Man fick då kontakt med PÅ Media som kunde erbjuda en total lösning med flödes-schema och hantering av email och postala utskick. PÅ Media gjorde ett kampanjschema så att man fick kontroll på all data som behövdes för flödet.

PÅ Media utmanade oss och ställde massa jobbiga frågor, precis så som man vill att en leverantör ska vara, säger Pia.

I samband med kundeventet jobbar med kommunikation i både digitala och fysiska kanaler. Det postala fungerar utmärkt just nu – det är väldigt tomt i brevlådorna, säger Pia. Vi försöker alltid ha med tryck i våra kampanjer eftersom det ger ett bra resultat.

Med den löpande kommunikation både före och efter eventet tillsammans med att det var väldigt enkelt att anmäla sig så upplevdes man nu som väldigt professionell av kunderna.

– Vi ska inte heller glömma ”impfaktorn” med det personliga programmet man fick på plats.

Nu slipper Bisnode lägga tid på saker som är jobbiga att hantera – om man inte har ett system.

– Hade vi gjort det själva hade det slukat enormt med resurser hos oss.

Och samarbetet fortsätter för tredje året i rad.

– Det är självklart att göra det tillsammans med PÅ Media, avslutar Pia.

Citerat Branschkoll, läs mer här
bisnode

PÅ Media AB Logotyp

Bisnode och PÅ Media föreläser om crossmedia Event Automation

Så här fungerar crossmedia och Event Automation hos Bisnode – Pia Törnqvist är marknadschef på Bisnode och hon delar tillsammans med sin kommunikationspartner PÅ Media med sig av sina erfarenheter på GrafKom i Stockholm, Barkarby den 17 mars 2016.


pia-Bisnode

Pia Törnqvist, marknads- och kommunikationschef, Bisnode

bisnode

Bisnode förenklar vi livet för dig som söker svar på affärslivets små och stora frågor. Vår specialitet är att ta fram affärs-, kredit- och marknadsinformation av högsta kvalitet. Du får pålitliga svar som gör det lättare för dig att fatta smarta beslut.

DanielAhlberg
Daniel Åhlberg, projektledare och delägare, PÅ Media AB

PÅ Media är den nya tidens produktionsbyrå som erbjuder en helhet som är kanaloberoende. PÅ Media arbetar med flerkanalskommunikation som crossmedia – Marketing Automation och Event Automation. Vi har mycket god erfarenhet av att producera i de digitala kanalerna likväl som trycksaker, storformat för event och mässa med mera.

Kontakta gärna PÅ Media om Marketing och Event Automation.

PÅ Media AB Logotyp

1 2 3 4 6