Bisnode utnyttjar kraften i crossmedia

Bisnode utnyttjar kraften i Crossmedia Marketing & Event Automation. Bisnode-koncernens marknads- och kommunikationschef Pia Törnqvist inledde Grafkom i Stockholm genom att berätta hur man jobbar med en crossmedialösning från PÅ Media för att hantera sina event. Från början tog vi hand om allt själva och det blev inte så himla bra, berättar Pia. Vi visste inte vilka som anmält sig eller vilka som kom. Vi upplevdes som väldigt struliga av våra kunder.

Man fick då kontakt med PÅ Media som kunde erbjuda en total lösning med flödes-schema och hantering av email och postala utskick. PÅ Media gjorde ett kampanjschema så att man fick kontroll på all data som behövdes för flödet.

PÅ Media utmanade oss och ställde massa jobbiga frågor, precis så som man vill att en leverantör ska vara, säger Pia.

I samband med kundeventet jobbar med kommunikation i både digitala och fysiska kanaler. Det postala fungerar utmärkt just nu – det är väldigt tomt i brevlådorna, säger Pia. Vi försöker alltid ha med tryck i våra kampanjer eftersom det ger ett bra resultat.

Med den löpande kommunikation både före och efter eventet tillsammans med att det var väldigt enkelt att anmäla sig så upplevdes man nu som väldigt professionell av kunderna.

– Vi ska inte heller glömma ”impfaktorn” med det personliga programmet man fick på plats.

Nu slipper Bisnode lägga tid på saker som är jobbiga att hantera – om man inte har ett system.

– Hade vi gjort det själva hade det slukat enormt med resurser hos oss.

Och samarbetet fortsätter för tredje året i rad.

– Det är självklart att göra det tillsammans med PÅ Media, avslutar Pia.

Citerat Branschkoll, läs mer här
bisnode

PÅ Media AB Logotyp

Bisnode och PÅ Media föreläser om crossmedia Event Automation

Så här fungerar crossmedia och Event Automation hos Bisnode – Pia Törnqvist är marknadschef på Bisnode och hon delar tillsammans med sin kommunikationspartner PÅ Media med sig av sina erfarenheter på GrafKom i Stockholm, Barkarby den 17 mars 2016.


pia-Bisnode

Pia Törnqvist, marknads- och kommunikationschef, Bisnode

bisnode

Bisnode förenklar vi livet för dig som söker svar på affärslivets små och stora frågor. Vår specialitet är att ta fram affärs-, kredit- och marknadsinformation av högsta kvalitet. Du får pålitliga svar som gör det lättare för dig att fatta smarta beslut.

DanielAhlberg
Daniel Åhlberg, projektledare och delägare, PÅ Media AB

PÅ Media är den nya tidens produktionsbyrå som erbjuder en helhet som är kanaloberoende. PÅ Media arbetar med flerkanalskommunikation som crossmedia – Marketing Automation och Event Automation. Vi har mycket god erfarenhet av att producera i de digitala kanalerna likväl som trycksaker, storformat för event och mässa med mera.

Kontakta gärna PÅ Media om Marketing och Event Automation.

PÅ Media AB Logotyp

En Rollup till riktigt bra pris!

Svenska Spennare som är känd för kvalitativa produkter erbjuder nu en ny rollup med ett mycket attraktivt pris. En utfällbar fot samt extra förstärkning i bottenfästet håller rollupen stabil. För pris och mer information kontakta PÅ Media

  • Bredd 85 cm.
  • Höjd 200 cm.
  • Bildvåd PP med ljusblock och 100% återvinningsbart. Mycket bra bildåtergivning. Alternativt Decolit med ljusblock, ett mer slitstarkt material med textilkänsla.
  • Snabb leverans från PÅ Media

    RollUp Impact - bra pris

Event och mässa
PÅ Media erbjuder dig som kund kostnadseffektiva och återanvändbara event- och mässlösningar. De passar dig som vill synas med en snygg monter och effektivisera dina kostnader. Läs mer om event och mässa.
mässvägg till event och mässa, storformat


palogo-2

Välgörenhetskampanj och resultat

PÅ Media genomförde en crossmedia-kampanj riktad till våra kunder inför julen. Det gick ut ett personaliserat tryck med en egen PURL (personlig landningssida) till en sajt där mottagaren kunde göra ett aktivt val vilken organisation man önskade skänka sin andel av en pott som PÅ Media stod för ekonomiskt. Resultatet av kampanjen blev 60.4% till Stockholms Stadsmission och 39.6% till Sverige för UNHCR

PÅ Media AB Logotyp

1 2 3 4 5 6