Crossmedia är svaret på Marketing Automation

Crossmedia från PÅ Media

PÅ Media har levererat crossmediaproduktion sedan 2009, vilket ger oss värdefull erfarenhet som vi gärna delar med oss av till våra kunder. Idag är trenden hetare än någonsin att använda Marketing Automation. Det gör man effektivt med Crossmedia från PÅ Media. Kan man få marknads- och säljavdelningen mer synkroniserad och arbeta närmare varandra kommer det att skapa förståelse, effektivisera, underlätta och höja resultaten tillsammans. Där är Crossmedia från PÅ Media som underlättar samspel mellan marknads- och säljavdelning, ni får dessa att samspela i takt.

Man Working on Computer with Accessibility Concept

Med PÅ Medias lösning Campaign Manager kan du enkelt hantera Marketing Automation. Fördelen med PÅ Medias lösning är att vi även har med den tryckta kanalen utöver de digitala kanalerna.

pamedia-crossmedia_tool295-1

Det här är Crossmedia Marketing Automation:

  • Personalisera
  • Individanpassa
  • Målgruppsanpassa
  • Mätbarhet
  • Många kanaler slutna till samma system – tryck, mail, sms, sociala medier, beacons, sociala medier, telemarketing med flera
  • Automatiseringsflöden
  • Leadshantering
  • Många användningsområden för både intern och extern kommunikation
  • Helt anpassningsbart
  • Life cycle communication
  • CRM-kopplingar
  • Vinnande marknadsföring
  • Effektiv eventhantering

Analysverktyg

Behovet av att smidigt se kampanjresultat har hög prioritet för marknadsförare som förväntas ständigt följa, analysera och förfina för att förbättra kampanjens resultat. Med vår webb-baserade analysapplikation kan ni följa er crossmedia-aktivitet i realtid. Se rapportering i tydliga diagram som integrerar resultat och är anpassade för just ditt företags önskemål. Allt för att du ska få in relevant data för att uppnå dina mål och syften när du genomför en aktivitet.

Strategi och analys med Crossmedia från PÅ Media

Rätt fakta och värdefull information

PÅ Media ger dig möjlighet att samla in konkret fakta om vad dina kunder har för behov och förväntningar. Att utifrån det kunna tillmötesgå kunden kommer att skapa positiv försäljning och bättre kundrelationer. Med crossmedia-aktiviteter håller du din kunddatabas uppdaterad och samlar in ny värdefull information om dina kunder.

Effektiv parallellpublicering

Med marknadsföring via crossmedia kan du dra nytta av både online- och offline-media för att bygga unika och dynamiska kampanjer och inbjudningar. Kombinera adresserade tryckta utskick med kommunikation via e-post, personaliserade hemsidor (PURL) och sms. Resultatet av parallellpublicering i kombination med personalisering ger ökad svarsfrekvens och större träffsäkerhet vilket innebär lägre kostnader.

PÅ Media erbjuder effektiv parallellpublicering i kombination med personalisering, individanpssning och uppföljning via webb-baserat analysverktyg. Vi gör det enklare för dig att arbeta med exempelvis inbjudningar, kampanjer, marknadsundersökningar, tävlingar, event, kundportaler m.m. genom att använda crossmedia, även kallat multichannel communication.  Kontakta oss om crossmedia.

Aktiviteter med beacontekniken via Crossmedia

Beacon är en Bluetooth-baserad sändare som via en app ger mottagaren och kampanjägaren information i realtid, beroende på var mottagaren befinner sig. Sätt en eller flera beacons i en butik eller på ett event och skicka till exempel erbjudanden eller information så fort mottagaren kommer inom en sändares räckvidd. På samma sätt kan kampanjägaren via statistik även se vad som fångat mottagarens intresse. Med beaconkampanjer från PÅ Media får du både värdefull statistik och kan kommunicera personaliserat och träffsäkert.

Tre

Personaliserade bilder, filmer och QR-koder

PÅ Media kan producera variabel text och grafik i bilder. Varje unik bild integreras enkelt in i layout för trycksaker, hemsidor, e-post med mera. Med kreativitet och den kraftfulla programvaran kan PÅ Media leverera variabla bilder till dina marknadsaktiviteter helt skräddarsydda för dig. Vi har även tekniken att erbjuda variabel text i animationer vilket är mycket effektfullt. Personaliserade QR-koder (PQR) är en funktion som underlättar på till exempel utskick via tryck, mail och webb. Man sätter enkelt upp flöden för att checka in via QR-kod, ta del av erbjudanden eller helt enkelt driva trafik till landningssidor, framför allt personliga landningsidor (PURL).

BildVariabel_Pamedia

Facebook- och LinkedIn-kampanjer

Via crossmedia kan vi erbjuda att bygga Facebook-applikationer med direkt koppling till din Crossmedia-databas och i förlängningen även ditt CRM-system, få kontroll på aktiviteter i sociala medier från ett och samma verktyg. Idag har vi även möjlighet att koppla ihop med LinkedIn-kampanjer. Nå dina målgrupper inom B2B och B2C via sociala nätverkskampanjer.

Crossmedia_PAmedia_LinkedIn-Facebbok

Koppla till PayPal

Koppla ditt PayPal-konto till din crossmedia-kampanj och ge besökare möjlighet att enkelt betala för en produkt eller ett evenemang med kreditkort. Välj att produkt och/eller biljett skickas ut efter genomförd betalning och förenkla administration av betalningar och bekräftelser. Det finns även möjlighet att lägga till en QR-kod i bekräftelsen så att ni enkelt kan checka in besökare på ett eventuellt evenemang.

logo_paypal590_1

Integrerat med ditt CRM-system

PÅ Media kan erbjuda att överföra resultat och uppdaterad data från din Crossmedia-kampanj direkt in till ditt CRM-system. Vi underlättar arbetet för din sälj- och marknadsavdelning. Du kan även styra din aktivitet från er smartphone, få full kontroll på leads, skapa påminnelser och viktigast av allt: utföra marknadsaktiviteter direkt från din smartphone. Lägg till leads, välj att skicka personaliserade mail, sms och trycksaker och lägg in påminnelser via din mobil.
CRM_API_crossmedia_kopia

Nordens största Crossmedia-system hos PÅ Media

PÅ Media har Nordens största och kraftfullaste Crossmedialösning från Direct Smile för personaliserad Marketing Automation. Vårt system och kraftfulla servers hanterar enorma mängder data blixtsnabbt som är nödvändigt vid stora kampanjer där flera miljoner mottagare ska hanteras med trygghet.

Computer servers

Telia Refill – Nordens största Crossmediakampanj?

Vi producerade en av Nordens troligtvis största crossmediakampanjer när vi hjälpte Telia att nå omkring 1,5 miljoner unika mottagare. För Telia innebar kampanjen rekordresultat då de slog sina tänkta mål med hela 33% när de använde Crossmedia Marketing Automation från PÅ Media.

Showroom_TeliaCrossmedia

Exempel på fördelar med Crossmedia från PÅ Media:

  • Öppen lösning, vilket ger många möjligheter.
  • Fler integrerade kanaler och betydligt fler funktioner än traditionella lösningar, där bör den personaliserade trycksaken nämnas som innehåller PURL (personlig URL) och PQR (personlig QR-kod, unik för varje mottagare) som driver trafiken till webben där den blir direkt mätbar. Ni är inte bunden till att bara kunna använda mail för att driva trafik till din kampanj eller ditt event.
  • Slipp ”gör det själv-fällan”, vi utför tryggt produktionen åt dig.
  • Ingen utbildning krävs.
  • Inga inköp av servrar, datorer eller program.
  • Inga bindande abonnemang över lång tid.
  • Kom igång snabbt utan att vänta på beslut från t.ex. IT-avdelning.
  • Du kan ta din resa i Marketing Automation i er egen takt.
  • Man kan inte växa för stor i vår lösning.
  • Vi skräddarsyr analysmöjligheterna utifrån dina behov och inte tvärtom som man ser i många lösningar.
  • Möjlighet att göra kampanjer parallellt på sociala medier från samma lösning.
  • Du har PÅ Medias fulla stöd genom hela processen.

Några kundexempel inom Crossmedia Marketing Automation
Crossmedia -Marketing automation kunder

Case