Bisnode utnyttjar kraften i crossmedia från PÅ Media

Bisnode utnyttjar kraften i Crossmedia från PÅ Media. Bisnode-koncernens marknads- och kommunikationschef Pia Törnqvist inledde Grafkom i Stockholm genom att berätta hur man jobbar med en crossmedialösning från PÅ Media för att hantera sina event. Från början tog vi hand om allt själva och det blev inte så himla bra, berättar Pia. Vi visste inte vilka som anmält sig eller vilka som kom. Vi upplevdes som väldigt struliga av våra kunder.

Man fick då kontakt med PÅ Media som kunde erbjuda en total lösning med flödes-schema och hantering av email och postala utskick. PÅ Media gjorde ett kampanjschema så att man fick kontroll på all data som behövdes för flödet.

PÅ Media utmanade oss och ställde massa jobbiga frågor, precis så som man vill att en leverantör ska vara, säger Pia.

I samband med kundeventet jobbar med kommunikation i både digitala och fysiska kanaler. Det postala fungerar utmärkt just nu – det är väldigt tomt i brevlådorna, säger Pia. Vi försöker alltid ha med tryck i våra kampanjer eftersom det ger ett bra resultat.

Med den löpande kommunikation både före och efter eventet tillsammans med att det var väldigt enkelt att anmäla sig så upplevdes man nu som väldigt professionell av kunderna.

– Vi ska inte heller glömma ”impfaktorn” med det personliga programmet man fick på plats.

Nu slipper Bisnode lägga tid på saker som är jobbiga att hantera – om man inte har ett system.

– Hade vi gjort det själva hade det slukat enormt med resurser hos oss.

Och samarbetet fortsätter för tredje året i rad.

– Det är självklart att göra det tillsammans med PÅ Media, avslutar Pia.

Citerat Branschkoll, läs mer här